MOTIVAȚIA

Au trecut 30 de ani de la Revoluție și toți acești ani i-am petrecut în Romania cu speranțe
renăscute aproape din 4 in 4 ani. De fiecare dată i-am lăsat pe alții să ne conducă: la început
generațiile bunicilor mei, apoi a părinților mei și, de fiecare dată, am fost dezamăgit.
A venit timpul generației mele. Consider că avem acum maturitatea, experiența și dorința de a
face schimbarea pe care ne-o dorim cu toții.

CONTEXT

  • România se află la o răscruce de drumuri. Am reușit împreună să stopăm derapajul major ce era să se producă în 2017, propunerile de modificare a legilor justiției.
  • Totuși, pericolul nu a trecut. Uniunea Europeană se reformează și ne acordă o nouă șansă la dezvoltare prin investiții. Este o ocazie enormă pe care nu trebuie să o ratăm. Ea poate să fie un nou moment ZERO, similar cu cel pe care l-a avut România în Decembrie 1989.
  • Cu toate acestea, fără o reformă a statului, orice investiție se va topi, iar rezultatele vor fiminimale pentru România, în ansamblul ei.

PRINCIPII

  • Sunt un om de centru–dreapta. Consider, prin urmare, că o economie sustenabilă este aceea în care Statul intervine cât mai puțin, iar piața liberă este lăsată să se autoregleze.
  • Totuși, un astfel de proces care e normal într-o țară dezvoltată are nevoie de timp să fie introdus în România. Economia românească încă are la bază foarte mari dezechilibre, iar această realitate cere în continuare un stat prezent și vigilent. Influența statului în economie ar trebui să se reducă în mod treptat și pe baza unui plan.
  • Ca antreprenor, întotdeauna m-a preocupat să creez bunăstare prin plusvaloarea pe care o aduc în economie și prin locurile de muncă pe care le creez și mențin. Totuși, țara nu poate să fie cu adevărat prosperă decât atunci când vom tăia de la rădăcină cauzele sărăciei. Doar atunci oamenii vor trăi mai bine și vor avea siguranța zilei de mâine.
  • Ca om de afaceri, știu că într-un business eficient întâi oprești pierderile de bani, controlezicheltuielile și abia apoi, când ești pregătit, începi să câștigi mai mult. Banii care se câștigă în România pe calea inițiativei private „se scurg printre degetele” unei economii imature pe care o gestionează administrativ un Stat cu mari probleme de eficiență și integritate a decidenților.
  • Iată de ce programul meu politic merge în primul rând spre înlăturarea piedicilor, pentru ca drumul dezvoltării economice să le fie deschis tuturor celor care au inițiativă și putere de muncă.

Reducerea birocrației

Măsuri care să ducă la simplificarea relației dintre mediul privat și stat:

  • Simplificarea codului fiscal, prin reducerea numărului de declarații și raportări care sunt făcute către diverse instituții ale statului
  • Aplicarea de politici fiscale diferențiate pe domeniile cheie de dezvoltare a economiei românești.
  • Construirea unui cadru legislativ necesar, pentru strategia de digitalizare a proceselor fiscale din economia românească.

Un sistem administrativ digitalizat, simplu și coerent va stimula un mediu de afaceri liber în care oamenii creează, acționează și investesc pentru că nu le e frică.
Statul nu trebuie să intervină în activitatea antreprenorială, decât în condiții clar definite, fără ca acest lucru să fie o practică uzuală.

Revizuirea și îmbunătățirea legilor de reglementare a parteneriatului public – privat

Colaborarea în interes public dintre Stat și operatorii privați este o mare oportunitate pentru dezvoltarea economică a țării.
Atunci când parteneriatul public-privat este transparent și echilibrat legislativ, OPORTUNITATEA are șanse reale să se transforme în CERTITUDINE cu impact în rândul societății.

Parteneriatul public privat este platforma cheie de a impune o bună administrare, pornind de la concluzii istorice că statul s-a dovedit întotdeauna vulnerabil când vorbim de administrarea banului public.
Statul nu poate să le facă pe toate, deci trebuie negreșit să muncească umăr la umăr cu operatorii economici capabili să realizeze proiectele investiționale necesare dezvoltării în toate domeniile cheie.

Pentru eficientizarea parteneriatului public privat trebuie, stabilit:

  • o legislați coerentă, în care să fie bine structurat și delimitat rolul fiecărui partener.
  • transparență totală și monitorizare permanentă trebuie impusă în derularea acestor parteneriate
  • criterii specifice de evaluare axate pe îndeplinirea obiectivelor contractuale și calitatea execuției/furnizării serviciilor în contractele anterioare.

Îmbunătățirea sistemului de achiziții publice

Sistemul de achiziții publice poate sa fie o platforma reala de promovarea si creștere a mediului economic
în contextul in care va asigura accesul la banul public doar celor care sunt capabili sa furnizeze serviciile
solicitate si au si un istoric corespunzător in contractele publice derulate anterior.
Astfel consider ca se impune o evaluare cat mai pertinenta si obiectiva si o monitorizare continua a
activității tuturor participanților la piața achizițiilor publice. În acest sens propun reformarea sistemului de
achiziții publice prin:

  • introducerea unor criterii specifice de evaluare a firmelor participante în procedurile de achiziții publice, criterii care sa fie axate pe îndeplinirea obiectivelor contractuale , calitatea execuției/furnizării serviciilor în contractele anterioare.
  • limitarea accesului în astfel de proceduri (implicit la banul public) a companiilor care nu ating anumite valori minime în evaluare.
  • evaluarea capacității de furnizare a serviciilor companiilor participante la sistemul de achiziții publice și monitorizarea gradului de încărcare, astfel încât sa se evite atribuirea de contracte companiilor care și-au atins capacitatea de furnizare.
  • monitorizarea permanentă/transparentă a prestațiilor efectuate de către participanții la sistemul de achiziții publice și introducerea unui sistem de sancțiuni pana la eliminarea dreptului de participare pentru companiile care nu își îndeplinesc obligațiile contractuale.